Våldtäktssituation om SD leder landet...

- Hej, jag vill anmäla en våldtäkt.
- Hej, då måste jag först ställa några grundläggande frågor för att se vilken infallsvinkel vi skall ha. Vilket område befann du dig i, vad var din klädsel och var alkohol med i bilden?
- I parken påväg hem ifrån skolan, det är vinter så en stor dunjacka.
- Vilken skola går du på så att vi kan lokalisera parken.
- Nilssons..
- Ok. En finare skola. jag ser här att dem har obligatoriska självförsvarskurser upplagt på två terminer för tjejer 13-16 år. Har du deltagit i dessa?
- De flesta men jag har vart sjuk en del i vinter..
- Det var inte bra.
- Jo men jag hade halsfluss och...
- Jag förstår att man kan bli sjuk men detta är något skolan har gjort obligatoriskt för din och andra kvinnors skull och det är upp till er att ta till vara på det. Skolan ger er all kunskap som krävs för att undvika situationer lika den du befinner dig i. Men jag skall göra så gott jag kan för att hjälpa dig. Deltog du i lektionerna under höstterminen?
- Eh..jaa..det gjorde jag.
- Så då hade du visselpipan i munnen och överfallssprayen i handen?
- Det låg i väskan men den slängde han iväg in bland buskarna..
- Då befann du dig alltså inne i parken?
- Ja, det är kallt ute och det går fortare hem när jag genar.
- Jag förstår. Väntar du kvar så skall jag prata med en kollega här.
Hej igen. Det är väldigt sorgligt det som hänt men utefter det du har berättat ser vi att du bär ansvar i situationen. Förutom att du inte använde dig rätt av dina hjälpmedel valde du att lämna en offentlig vägbana för en park. Hade du lyssnat på lektionstid samt närvarat vid alla tillfällen ser vi att denna situation inte hade behövt uppstå.
- Men har var så stor och...
- Vi skall skicka en patrull till området och titta nogrannare på detta men pga. omständigheterna råder vi dig att inte ha för stora förhoppningar då han kan hävda att detta var något du vill med tanke på ditt ointresse att skydda dig själv. Har du ett signalimente?
- Han var lång, mörk och..
- Mörk? Vi skickar ut dubbla patruller och kontaktar dig så fort vi tagit in en misstänkt och hämtar då in dig på förhör och vittnesmål.
KOM IGEN KILLAR, EN TALLIBAN HAR SLITIT SIG UT SITT KOPPEL.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: